پاسخ به پرسش هایی در خصوص نسل جدید تلفن ثابت سازمانی

تلفن ثابت سازمانی

تلفن ثابت سازمانی که در ایران بیشتر آن را با نام VoIP میشناسیم، یک فناوری جدید است که باعث بهبود عملکردهای ارتباطی می گردد و به معنای عملیات انتقال صدا بر روی بستر شبکه است. داشتن اینترنت برای استفاده از VoIP الزامی نیست، به این دلیل که در هر جایی که بستر شبکه حتی به صورت محلی وجود داشته باشد، امکان استفاده از VoIP هم وجود دارد. VoIP از پروتکل هایی بمانند آن چه که در اینترنت استفاده می شود بهره می برد، از این رو از ویپ به عنوان تلفن IP هم نام برده می شود. پروتکل های اینترنت پایه و اساس شبکه است که از شبکه های متفاوتی همچون شرکتی، خصوصی، عمومی و حتی شبکه های وایرلس پشتیبانی می کند. VoIP قادر است بخش های مختلفی از سازمان شما را همگرا سازد و خدمات متنوعی را بر اساس نیاز پرسنل در اختیار آنها قرار دهد.

به تلفن ثابت سازمانی، تلفن اینترنتی و سیپ ترانک نیز VoIP گفته می شود به دلیل ماهیت و ساختار مشترک. تمامی موارد گفته شده احتمالا باعث می شود، موضوع کمی دشوار تر به نظر برسد اما در حقیقت اینگونه نیست. استفاده از سیستم های نظیر تلفن ثابت سازمانی و VoIP به سازمانها کمک می کند تا هزینه های مرتبط جاری خود را کاهش دهند و دیگر نیازی به استفاده از سخت افزارهای گران قیمت و خطوط مختلف آنالوگ وجود نداشته باشد.

امروزه دیگر الگوهای ارتباطی گذشته پاسخگوی نیاز کسب و کارها نیست و استفاده از روش های مدرن ارتباطی که نسبت به انجام تغییرات پی در پی منعطف بوده و امکانات گسترده را در اختیار قرار می دهد، می تواند راهگشا باشد. از سوی دیگر اکثر سازمان ها و کسب و کارها در بدو شروع به کار منابع کافی و لازم را برای هزینه زیرساخت ها و امکانات سخت افزاری ندارند، پس می بایست از فناوری هایی استفاده گردد که توام با رشد سازمان، امکان افزایش کارایی و امکانات آنها نیز میسر باشد.

کدام شرکت بهترین خدمات تلفن ثابت سازمانی را ارائه می دهد؟

با انجام یک جستجوی ساده به نام های متفاوتی در بازار ایران برخورد می کنیم که سرویس تلفن ثابت سازمانی را ارائه می دهند. نیاز است تا قبل از تصمیم گیری برای هر گونه انتخاب با کارشناسان و افرادی که پیشتر از این سرویس ها استفاده کرده اند مشورت و نظر خواهی داشته باشید.

در ادامه روش هایی را مورد بررسی قرار خواهیم داد که کاربران سازمانی، اداری، تجاری و حتی خانگی بتوانند صدای خود را بوسیله IP منتقل کنند و با کاهش چشمگیر هزینه ها ارتباطاتشان را برقرار نمایند.

VoIP فناوری جدیدی به شمار می رود که به تمامی افراد امکان برقراری تماس های ارزانتر نسبت به آنچه پیش تر وجود داشت را می دهد. برای استفاده از خدمات VoIP نیاز به دریافت سرویس از شرکت های ارائه کننده دارید. این سرویس همانند اینترنت ADSL، TD LTE و همچنین خدمات فیبر نوری یا اینترنت 4G قابل دریافت است.

تفاوت میان شماره تلفن های آنالوگ و ویپ در چیست؟

قابلیت همگام سازی در دیوایس های متفاوت

خطوط تلفن آنالوگ همواره به یک دستگاه متصل است. آن دستگاه در محل کار یا خانه مورد استفاده قرار می گیرد و برای ارتباط خطوط بیشتر نیاز به تلفن های بیشتر وجود دارد.

در خطوط تلفنی ویپ، کلیه دستگاههایی که امکان اتصال به اینترنت را دارند قادر به استفاده از امکانات آن هستند. از جمله این دستگاهها می توان به اسمارت فون ها، تبلت ها و همچنین کامپیوترهای شخصی و لپ تاپ اشاره کرد، به طور کل هر دستگاهی که امکان اتصال به IP داشته باشد امکان استفاده از خطوط ویپ را هم دارد از جمله دستگاههای IOT .

به طور کلی، سیستم های VoIP به دلیل انعطاف پذیری بالا، امکانات بسیاری را در زمینه های تجارت و کسب و کار به همراه می آورد.

امکان جا به جایی شماره VoIP

در پاره ای از اوقات که دفاتر کاری یا خانه های مسکونی به مکان های جدید منتقل می شوند با مشکلات تغییر شماره تلفن ثابت روبرو هستند و می بایست برای داشتن خط تلفن، درخواست جدیدی ارائه کنند. تمامی این پروسه از لحظه جا به جایی، افراد و سازمان ها را با چالش هایی همانند قطعی طولانی مدت تلفن و ریزش زیاد مشتریان و … روبرو می کند.

اما این موضوع در خصوص تلفن های VoIP متفاوت است به این دلیل که این شماره های به موقعیت جغرافیایی وابسته نیستند و قابلیت حمل دارند. در حال حاضر حتی در مکان هایی که امکان ارائه سرویس به صورت سنتی از طریق بسیتر های PSTN وجود ندارد، افراد و مجموعه ها می توانند به تعداد دلخواه و نیاز، اقدام به دریافت خطوط تلفن ویپ نمایند.

نحوه کارکرد تلفن ثابت سازمانی

تکنولوژی VoIP بر اساس پروتکل های مشخص و بر اساس ارسال و دریافت بسته ها بر روی شبکه های رایانه ای کار میکند. بسته های دیجیتال VoIP سیگنال های صوتی را در بسته هایی مانند پاکت نامه و بصورت الکترونیکی قرار می دهد. همراه با هر پاکت حاوی سیگنال های صوتی، اطلاعاتی همچون آدرس فرستنده و گیرنده قرار می گیرد. این بسته ها می توانند از هر شبکه سازگار با ویپ استفاده نمایند. در خطوط آنالوگ در صورت قطعی یک خط، سایر خطوط قادر به برقراری ارتباط نیستند اما در شبکه بسته بندی شده به شکل همزمان چندین مسیر برای ارتباط و برقراری تماس ها وجود دارد. به همین جهت ارتباط همواره برقرار است. مجموعه ها و سازمان ها برای برقراری ارتباط از طریق VoIP می توانند از همان امکانات و زیرساخت های قبلی که برای رایانه های خود استفاده می کردند، بهره ببرند.

امکانات و قابلیت های VoIP

  1. تعرفه های مناسب تر
  2. دسترسی وسیع
  3. امکان جا به جایی
  4. مقیاس پذیری بیشتر
  5. کیفیت صدای HD
  6. استفاده برای چندین کار همزمان
  7. انعطاف پذیری حداکثری
  8. امنیت بیشتر

تلفن تحت شبکه و فناوری VoIP

تلفن های مبتنی بر IP در یک چیز اشتراک دارند و آن کارت ارتباط دهنده شبکه داخلی (NIC) است. NIC برای هر دستگاهی که امکان اتصال به شبکه را دارد بسیار ضروری است به این دلیل که NIC یک آدرس فیزیکی یا MAC و لینک ارتباطی از طریق شبکه به دستگاه می دهد. به منظور استفاده از تلفن IP ، از یک نرم افزار مدیریت مرکز تلفن که بر روی سرور نصب و راه اندازی میگردد استفاده می شود. نرم افزار مرکز تلفن وظایف زیادی را به عهده دارد، سرور دیتابیسی که شامل تمام اطلاعات MAC آدرس ها و آی پی های اختصاص داده شده به دستگاههای تلفن را در خود ذخیره می کند. بسته به اندازه کار و تعداد کاربران شاید ناچار به استفاده از چندین سرور و سوئیچ های مختلف باشید.

Packet Switching چیست؟

در فناوری Packet Switching بر خلاف آنچه در سوئیچینگ مداری مورد استفاده در PSTN که ارتباط را به طور دائم حفظ می کند، در اینجا قسمت کوچکی از اطلاعات که به آن Packet اطلاق می شود فقط در لحظه ارسال داده ها فعال است. این اطلاعات در گیرنده دریافت شده و مورد بازسازی قرار می گیرد و بعد از اتصال آنها به یکدیگر یک ارتباط کامل شکل می گیرد. این روش بسیار کارآمد بوده و ارتباط بین فرستنده و گیرنده را به حداقل می رساند و در نتیجه از ترافیک شبکه کاسته می گردد.

تکنولوژی VoIP بر اساس Packet Switching کار می کند. با استفاده از این قابلیت به طور همزمان می توان چندین ارتباط تلفنی برقرار کرد. در نظر داشته باشید که در PSTN یک مکالمه با طول ده دقیقه به همان اندازه ده دقیقه زمان انتقال را با سرعت 128KW/S اشغال می کند. اما همین میزان مکالمه با فناوری VoIP تنها 4.5 دقیقه زمان انتقال را با سرعت 64KW/S اشغال می کند.

مرکز تلفن ابری چیست؟

فناوری جدیدی از تلفن ثابت سازمانی است که به تازگی استفاده از آن رواج پیدا کرده که قادر به پردازش صدا بر روی بستر اینترنت است، این فناوری Cloud VoIP نام دارد. در مرکز تلفن ابری، پلتفرمی ایجاد شده که توسط شرکت یا شخص سومی میزبانی می گردد. سیستم های ابری معمولا ویژگی های پیشرفته و امنیتی همانند extension dialing ارائه می دهند.

بهترین ارائه دهندگان تلفن ثابت سازمانی در ایران کدام است؟

در حال حاضر شرکت ها و اپراتورهای مختلفی در ایران اقدام به واگذاری تلفن ثابت سازمانی می کنند. جدول مقایسه ای و توضیحات این شرکت ها را می توانید در اینجا ملاحظه نمایید. تلینا همواره کوشیده تا بر اساس امکانات هر یک از اپراتورها اقدام به مقایسه امکانات و خدمات آنها کند. همواره در نظر داشته باشید که مهم تر از قیمت هر یک از سرویس ها، پشتیبانی و خدمات پس از فروش آنهاست.

در ادامه به چند پرسش در خصوص تلفن ثابت سازمانی می پردازیم.

کیفیت مکالمات در خطوط تلفن VoIP چگونه است؟

تمامی تماس ها در مراکز تلفنی VoIP از طریق فناوری HD VOICE برقرار می گردند. در صورتی که در مکانی به غیر از شبکه داخلی مجموعه و از طریق اینترنت تمایل به برقراری ارتباط داشته باشید، کیفیت مکالمه به اینترنت مورد استفاده شما وابستگی دارد.

شماره تلفن اینترنتی چیست؟

به خطوط تلفنی که بر بستر اینترنت کار میکنند و بر پایه IP کار میکنند گویند. این خطوط معمولا با سرشماره 91 شروع شده و قابلیت برقراری تماس های ورودی و خروجی را به طور کامل می دهد. از جمله مزایای این خطوط واگذاری آنها به تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی است. همچنین این خطوط امکان جا به جایی در مکان های مختلف را به استفاده کنندگانش می دهد.

آیا نمابر از طریق بستر VoIP کار می کند؟

دستگاههای فکسی که تا پیش از ایران مورد استفاده قرار می گرفتند، ممکن است نتوانند نمابر را از طریق خطوط VoIP منتقل نمایند. بهترین راه برای ارسال و دریافت فکس، استفاده از خدمات فکس آنلاین است.

امنیت تماس های VoIP چگونه است؟

در صورت ایمن سازی شبکه داده های خود، می تواند گفت که کیفیت سیستم تلفن VoIP از تلفن های سنتی بیشتر است.

آیا با اینترنت بی سیم می توان از بستر VoIP استفاده کرد؟

برای سیستم ویپ تفاوتی نمی کند که شما از چه نوع اتصالاتی استفاده میکنید، تنها داشتن سیگنال قوی و پایدار که کیفیت سیستم شما را تامین کند، کفایت می کند.

آیا تلفن ثابت سازمانی VoIP همانند سیستم های سنتی، قابل اعتماد است؟

بله ، مادامی که زیرساخت های شبکه شما پایدار و قابل اطمینان باشد، تلفن های VoIP کیفیت به مراتب بیشتری از خطوط سنتی در اختیار مشتریان قرار می دهند.

آیا نیاز به تغییر گوشی دارم؟

اگر تمایل به استفاده از تلفن های فیزیکی به منظور برقراری ارتباط دارید، نیاز است تا گوشی خود را تغییر دهید و از گوشی های مبتنی بر IP استفاده کنید.

به مشاوره نیاز دارید؟

همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *