خدمات املاک یکی از مواردی است که قطعا با آن سروکار خواهیم داشت. خصوصا افراد مستأجر باید سالانه یا هر چند سال یکبار به سراغ املاک بروند. قطعا پاسخگویی سریع تماسها و دسترسی آسان به کارشناس املاک میتواند عاملی برای جلب اعتماد مخاطب باشد. اگر شما هم به جای مشتری باشید اولین تماس را با دفتر املاکی میگیرید که مطمئنید سریعا پاسخگو است. داشتن یک خط تلفن، مرکز تلفن ابری و سیستم تلفنی پیشرفته قطعا بهترین گزینه است. به همین خاطر استفاده از مرکز تلفن ابری برای املاک، حائز اهمیت است.
پاسخدهی سریع و پیگیری فوری تا 70 درصد میتواند موفقیت فروش شما را افزایش دهد. بررسی اینکه چرا تیمهای فروش و بازاریابی املاک و مستغلات به نرم افزار مرکز تماس نیاز دارند باعث شده تا تمرکز بیشتری بر روند پاسخدهی تماسها و تأثیر کیفیت مکالمات بر رضایت مخاطب داشته باشیم. در ادامه لزوم داشتن یک مرکز تلفن ابری برای املاک را با جزئیات بررسی میکنیم.
مزایای مرکز تلفن ابری برای املاک
اهمیت داشتن سیستم تماس مجهز، خصوصا در فصل جابجایی و رونق خرید و فروش و اجاره ملک 10 برابر بیشتر میشود. در زمانی که با ترافیک تماس بالا، نرخ تعامل بالاتر، جریان سنگین درخواستها و بازدیدهای متعدد مواجه میشوند لزوم پاسخگویی حتی در ساعات خارج از کار هم مهم است چراکه هر مشتری برای کل مجموعه سودآور خواهد بود. در چنین شرایطی شما به مرکز تماس با تجهیزات زیاد و ظرفیت پاسخدهی بالا نیاز دارید.
ازجمله مزایایی که میتوان برای استفاده از مرکز تلفن ابری برای املاک شمرد:
- امکان پاسخگویی تماس حتی خارج از دفتر املاک
- امکان پاسخگویی تماسها خارج از ساعات کاری
- داشتن یک خط تلفن ثابت بدون محدودیت تماس
- قابلیت گزارشگیری تماسها و بررسی عملکرد کارشناسان فروش
- قابلیت ثبت تمامی تماسها جهت پیگیری
- مدیریت تماس در پیک کاری
- توزیع تماسها بین کارشناسان فروش
- قابلیت داشتن نیروی دورکار و افزایش کارشناس در صورت لزوم
- دسته بندی مخاطبان براساس نوع درخواست از طریق منشی گویا
راه اندازی مرکز تلفن ابری برای املاک
موفقیت تماسها در مرکز تلفن ابری پیش از هرچیز به ابزار و استراتژی استفاده از این ابزار بستگی دارد. شما باید در مورد نیازها، کسب و کار و اهدافتان سوالات خاصی از خود بپرسید. آیا قصد دارید سرنخهای جدید داشته باشید؟ قرار ملاقات بگذارید یا خدماتدهی به مشتریان را مدیریت کنید؟ ارزیابی نیازهای شما یک مرحله کلیدی برای دانستن این است که چه مسیری را پیش رو دارید.
همچنین لازم است به منابع مربوط به پرسنل فکر کنید: آیا آنها به اندازی کافی آموزش دیدهاند؟ آیا نیاز به جذب نیرو دارید؟ شرایط و هزینههای مربوط به جذب نیروی جدید را برآورد کردهاید؟ میتوانید بجای استخدام کارمند جدید با نمایندگان مختلف همکاری کنید و از نمایندگان بخواهید که با شما کار کنند و از طریق مدیریت تماسها گردش کار خود را سازماندهی کنید. میتوانید ببینید که مشتریان شما در یک موقعیت مکانی خاص چه سبک رفتاری در قبال قیمت و شرایط ملک دارند و برای آن برنامهریزی داشته باشید.
افزایش فروش با مرکز تلفن ابری در املاک
قاعدتا دفاتر مشاوره املاک فروش و اجاره ملک، از خط ثابت مخابرات استفاده میکنند. این روش، با داشتن یک مرکز تلفن سانترال مؤثر است اما تا زمانیکه در همان دفتر مستقر باشید و در دفتر حضور داشته باشید. نکته مثبت در راه اندازی مرکز تلفن ابری برای املاک این است که برای داشتن یک خط تلفن اینترنتی و ویپ ابری هیچ نیازی به تجهیزات سخت افزاری ندارید. درنتیجه به راحتی میتوانید بسته به کسب و کارتان دفتر را جابجا کنید و آن را توسعه دهید.
همانطور که میدانید بسیاری از کارشناسان فروش املاک مجبور به ترک دفتر هستند، برای بازدید، پیگیری فروش، مذاکره با مالک و یا مستأجر، در چنین شرایطی تماسهای مستقیم خود را از دست خواهند داد مگر اینکه از خط موبایل استفاده کنند که این حالت قابل گزارشگیری نخواهد بود و بسیاری از سرنخها و مشتریان بدون اینکه پیگیری شوند از دست خواهند رفت. خصوصا در حالتیکه کارشناس شما از مجموعه خارج شود، استفاده از خط موبایل شخصی مساوی است با از دست رفتن بخشی از مشتریانتان.
در آخر
مشاغل مختلفی از طریق راه اندازی مرکز تلفن ابری رشد و رونق گرفتهاند. مردم روز به روز بیشتر با این تکنولوژی آشنا میشوند. باتوجه به گسترش شهرها و افزایش درخواست ملک بهبود راه ارتباطی مشاور املاک با متقاضیان در فضای رقابت تنگاتنگ نکته مثبت محسوب میشود. راه اندازی مرکز تلفن ابری برای املاک روشی است است که با حداقل هزینه و امکانات متنوع میتواند سازوکار خدمات مرکز مشاوره املاک را متحول سازد.