مرکز تلفن ابری چیست و برای ما چه کاربردی دارد؟

مرکز تلفن ابری چیست و برای ما چه کاربردی دارد؟

با گسترش بستر ها برای ایجاد روش هایی سریع تر برای ارتباطات در دنیا، روش های جدید بیشماری برای استفاده و نگهداری از برخی زیرساخت های سخت افزاری، سرور ها و سرویس دهنده های شبکه ایجاد شد. در میان این روش های ابداع شده، روشی وجود دارد که به نام (Cloud) ابری معروف است.

مراکز تلفن ابری چگونه سرویس دهی خود را انجام می دهند؟

سرورها برای سرویس دهی در مکان دیگری قرار می گیرند و سیستم ها از داخل شرکت به این سرور ها متصل می شوند و خدمات را از آنها در بستر زیر ساخت های مختلف شبکه دریافت می کنند، به همین خاطر به مکانی که سرویس دهنده ها و تجهیزات در آنجا مستقر هستند مرکز تلفن ابری گفته می شود.

سیستم مرکز تلفن در کجا قرار می گیرد؟

سیستم مرکز تلفن ابری درون یک دیتاسنتر در مکانی خارج از سازمان قرار می گیرد، به گونه ای که تمامی تلفن ها و شعبه های سازمان شما به آن متصل می شوند.

پیاده سازی مرکز تلفن ابری با چه فرآیندی همراه است؟

راه اندازی سیستم تلفن در مجموعه ها، سازمان ها و… شامل قسمت های مختلفی می باشد. این سیستم ویژگی هایی را در بر می گیرد، که با بره گیری از آن خصوصیات نیاز های ارتباطی و سرویس های مختلف مورد نیاز آن را پوشش خواهد داد.

سیستم تلفنی شامل چه چیزهایی می باشد؟

پلتفرم تلفنی، شامل یک مرکز تلفن با قابلیت اتصال به تلفن ها و خطوط شهری، و تلفن های کاربران می باشد و همچنین مرکز تلفن وظیفه هدایت تماس ها و ارتباطات را بر عهده دارد، شما با بهره گیری از آن به راحتی می توانید از سرعت بالایی در کار خود بهره مند شده و همینطور امنیت سازمان خود را افزایش دهید.

امکاناتی که سیستم مرکز تلفن در اختیار شما قرار خواهد داد چیست؟

  • صف انتظار برای تماس های ورودی شما
  • منشی دیجیتال برای پاسخ گویی بهتر تماس های سازمان شما
  • آوای خوش آمدگویی برای متقاضیانتان
  • امکان شخصی سازی تماس هایتان به طوری که لیست های سیاه و لیست سفید ایجاد و با توجه به شرایط، متقاضیان تان را به آن اضافه کنید.
  • و …

نیز از طریق این مرکز قابل ارائه است.

مزایای مرکز تلفن ابری چیست؟

  • حذف هزینه های نگهداری تجهیزات سخت افزاری
  • امکان اتصال کاربران گوناگون با موبایل و تبلت به این مرکز
  • امکان راه اندازی دفاتر مجازی به راحت ترین شکل ممکن
  • امکان پیاده سازی پلتفرم یکپارچه تلفنی برای مکان هایی که دارای شعبه ها متعددی هستند.
  • بی نیاز شدن به خرید تجهیزات سانترال
  • امکان برقراری مکالمه تصویری روی این سیستم
  • امکان دریافت فکس و ارسال بر روی ایمیل با فکس نگار
  • قابلیت اتصال به تلفن های SIP Trunk و استفاده از خطوط شهری آن
  • پایداری بالای سیستم با توجه به شرایط موجود در دیتا سنتر ها
  • گزارش گیری همه جانبه و با جزئیات دقیق از تماس های ورودی و خروجی سازمان

منظور از حذف هزینه های نگهداری تجهیزات سخت افزاری چیست؟

با به کار‌گیری مرکز تلفن بر پایه ابری، هزینه‌های مربوط به نگهداری، تعمیر و نصب تجهیزات تلفن سنتی حذف خواهد شد، همینطور دیگر نیاز به خرید تجهیزات با‌ قیمت بالا نخواهید بود.

زیرا دیگر نیاز به سخت‌افزار، نرم‌افزار و انجام فرآیند های سیم‌کشی را نخواهید داشت و همچنین حضور نیرو های انسانی فنی ( (ITمستقر به صورت همیشگی و حضوری در سازمان شما از بین خواهد رفت.

نگه داری این سیستم های مراکز تلفنی ابری چگونه خواهد بود؟

پشتیبانی و نگهداری مرکز تلفن بر پایه ابری و تمامی فعالیت ها در جهت امکان‌سنجی، نصب و راه‌اندازی آن به عهده متخصصین ارائه‌دهنده این سرویس می باشد، پس می توان نتیجه گرفت هزینه ها از قبل مشخص خواهد شد و برای شرکت و سازمان شما هزینه‌ های ناگهانی و غیر قابل ‌پیش ‌بینی رخ نخواهد داد.

مقیاس‌پذیری در مرکز تلفن بر پایه ابری چگونه است؟

در صورت ارتقای کسب‌وکار شما روشن است که باید مرکز تلفن به کار رفته در سازمان شما نیز ارتقا یابد، برای این کار لازم است که ابتدا به تعداد داخلی های موجود در سازمان، ظرفیت ها و… سخت‌افزار ها و نرم‌افزار‌های مرکز تلفن نیز ارتقا یابد.

بدان معناست که ارائه‌دهندگان مرکز تلفن بر پایه ابری با مشخص نمودن رویکرد انعطاف‌پذیری سیستم ها برای صادر کردن قبض، که با توجه به تعداد کل خطوط داخلی سازمان و تعداد خصوصیات و ویژگی های به کار رفته در هر ماع به شما اجازه خواهند داد تا همان مقدار که از سرویس استفاده میکنید، هزینه را پرداخت کنید و به راحتی در کمترین زمان قادر باشید تا ظرفیت پاسخگویی سازمان و یا شعبه هایی از آن را افزایش دهید.

یکپارچگی در مرکز تلفن بر پایه ابری چگونه است؟

سرویس تلفن ثابت بر پایه ابری، مانع های جغرافیایی موجود را در جهت همکاری بیشتر، مدیریت و نظارت بر روی شعبه ها از بین خواهد برد. این ویژگی خواهد توانست مرکز تماس یک کسب ‌و کار را در چندین اماکن جغرافیایی به هم متصل کرده و منجر به همکاری و مدیریت کارآمدتری شود.

کسب‌وکارهای بزرگی که داری شعبه های متعدد هستند، می توانند با کاهش سفرها و ماموریت‌های کاری در هزینه هایشان صرفه‌جویی کنند و همچنین کسب ‌و کارهای کوچک و در حال ارتقا نیز قادر خواهند بود، با کم ترین هزینه ممکن در دیگر شهرها و استان‌ها در جهت ارائه خدمات خود حضوری موثر داشته باشند.

به مشاوره نیاز دارید؟

همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *