راه اندازی سیپ ترانک آسیاتک باتوجه به مراحل شرح داده شده صورت می گیرد جهت اطلاعات بیشتر ما را همراهی کنید.
همان طور که می دانید، امروزه با توجه به رشد ارتباطات و پیشرفت تکنولوژی تمامی سازمان ها و شرکت های بزرگ و کوچک برای پیشرفته کردن محیط کار، جهت راحت تر شدن کار ها و استفاده از خدمات تلفن اینترنتی به این فناوری روی آورده اند.
به دلیل وجود تعداد زیاد مشتریان و برقراری ارتباطات با آنها از طریق تلفن، تلفن های ثابت شما را با مشکلات زیادی روبرو می کنند. پس بهتر است به سراغ تهیه تلفن اینترنتی برویم که از ترافیک ها و مشکلات این چنینی به دور باشیم.
خط تلفن آسیاتک
آسیاتک به شما این امکان را می دهد تا با خرید و راهاندازی خطوط ثابت اینترنتی در مدت زمان کوتاه با هزینه کم از تلفن ثابت سازمانی امکانات مهمی همانند: اختصاص دادن چندین خط و کانال بر بستر سیپ ترانک، توانایی دریافت و ارسال فکس،امکان جابه جایی راحت خط به محل دیگر بدون نیاز به تغییر شماره، کیفیت قابل قبول در تمامی مکالمه ها، تعرفههای تماس به صرفه، امکان برقراری مکالمه رایگان درون شبکه ، برقراری تماس با هر نقطه از دنیا بدون وجود محدودیت و…
آموزش راه اندازی سیپ ترانک
در قدم اول لازم است تا از منو ایزابل وارد PBX > PBX Configuration و سپس از منو PBX وارد گزینه Trunk شده وگزینه های رو به رو Add SIP Trunk را انتخاب کنید.
حال برای گزینه هایی که بر روی صفحه ی نمایش قابل مشاهده است. به ترتیب زیر عمل کنید.
گزینه Trunk Name : دراین قسمت باید اسم خود را(به دلخواه ) برای ترانک را وارد کنید.
در قسمت گزینه Outbound CallerID : شماره خط سیپ ترانک خود را به طور کامل وارد کرده این شماره بدون عدد صفر باید وارد شود
در قسمت Outgoing Settings تنظیمات مربوطه زیر را که ذکر کرده ایم وارد نمایید.
Trunk Name: نام ترانک را وارد نمایید در قسمت PEER Details باید host=۱۸۵.۹۸.۱۱۳.۱۲۲ را وارد کنید.
در قدم بعدی مقدار username=۲۱۹۱۰۱۰۰۰۰ را وارد کنید. سپس سکرت secret=* و مقدار روبرو را وارد کنیدfromuser=۲۱۹۱۰۱۰۰۰۰. مقابل تایپ گزینه فرند را می نویسیمtype=friend
گزینه qualify را yes بزنید. مقابل گزینه insecure باید مقدار port,invite را بزنید.
disallowهمان all است. context=from-trunk را این چنین وارد نمایید
allow=alaw&ulaw و در مقابل گزینه به روش گفته شده عمل کنید. مقابل nat باید force_rport,comedia را بزنید.
حال باید در قسمت Incoming Settings تنظیمات گفته شده در متن پایین را وارد کنید.
در این گزینه USER Context مقدار را وارد کنید ۲۱۹۱۰۱۰۰۰۰
در گزینه USER Details مقدار های زیر را وارد کنید. مقدار secret را وارد کنید. مقابل type بایدuser را وارد نمایید. همچنین در contextباید from-trunk بزنید
حال در بخش آخر Registration و گزینه Register String مقدار عددی زیز را عینا وارد کنید
۲۱۹۱۰۱۰۰۰۰:secret @۱۸۵.۹۸.۱۱۳.۱۲۲/۲۱۹۱۰۱۰۰۰۰
راه اندازی سیپ ترانک آسیاتک در این قسمت صورت گرفته و کار ما نیز به اتمام رسید در نظر داشته باشید که باید حتما Apply Config را نیز ذخیره کرده باشید.
بررسی خطوط تلفن ثابت آسیاتک: برقراری ارتباطات در خطوط تلفن ثابت آسیاتک بر پایه ویپ است. جهت انجام برقراری و استفاده از این خطوط احتیاج به یک اینترنت قوی و پر سرعت دارید. این موضوع برای شرکت هایی که تماس های ورودی و خروجی بسیاری دارند یک عامل مهم محسوب میشود.
در این قسمت به چند مورد از مزایای دیگر خطوط تلفن آسیاتک می پردازیم.
ویژگی های آسیاتک
- امکان برقراری مکالمات از طریق تلفن های همراه با کمک برنامه های ویپ، سافت فون
- پشتیبانی به صورت 24 ساعته و شبانه روزی
- توانایی اختصاص دادن هر چند از تعداد خط تلفن در یک مکان با درخواست کاربر
- اختصاص چندین خط و کانال بصورت سیپ ترانک برای شرکتها، سازمانها و…
- امکان جابجایی در داخل استان ها و کشور
- هر دقیقه مکالمه آسیاتک به آسیاتک بدون هزینه
راهاندازی مرکز تماس با استفاده از خطوط ثابت آسیاتک
با استفاده از خطوط ثابت آسیاتک میتوان با هزینه های کم امکان برقراری سیستم پاسخگویی تلفنی برای مراکز ایجاد کنید.
تجهیزات مربوطه جهت راه اندازی سیپ ترانک آسیاتک
داشتن یک اینترنت با سرعت مناسب ( پهنای باند باید زیاد باشد). استفاده از برنامههای مکالمات اینترنتی ویپ ( سافت فون ) بر روی سیستم و گوشی تلفن های همراه و یا استفاده از تلفن آنالوگ معمولی به همراه یک دستگاه ATA
دریافت کردن یک شماره آسیاتک هشت رقمی
قابلیت مهمی که سیستم های تماس تلفنی ویپ دارند این است که، این امکان برای شما فراهم شده تا در زمان نیاز در هرنقطه و مکانی که حضور دارید با متصل شدن به اینترنت بتوانید به شبکه وصل شوید و تماس های خود را برقرار کنید. این موضوع نشان دهنده ی این است که شما در مواقع نیاز میتوانید یک مرکز پاسخگویی تلفنی غیرحضوری برای کار خود داشته باشید.
با تهیه ی سیستم تماس تلینا می توانید خدمات مربوطه زیر را داشته باشید و از این خدمات در جهت بهبود پاسخگویی به تماس های مشتریان استفاده نمایید.
- داشتن صف انتظار
- ثبت داخلی به تعداد دلخواه
- دارای تلفن گویا
- توانایی انتقال تماس
- امکان دایورت تماس
- مدیریت کردن تماس ها
- نظارت و مشاهده تماس ها به صورت آنلاین
- و …
اما سوالی که در این قسمت پیش می آید این است. زمانی که شما نیاز به مرکز تلفن ندارید چگونه راه اندازی تلفن اینترنتی بدون مرکز تلفن را انجام دهید؟ پاسخ این سوال در قسمت زیر گفته شده است پس میتوانید از شیوه ی زیر عمل کنید.
راه اندازی تلفن اینترنتی آسیاتک بدون مرکز تلفن
۱. با استفاده کردن از اینترنت آسیاتک و همچنین نصب یک سافت فون یا برنامه ی آسیاتل
۲. با استفاده کردن از مودم هایی که پورت تلفن دارند مانند مودم TD-LTE TF-i60، در قسمت پشتی مودم ذکر شده یک تلفن وجود دارد و شما زمانی که اینترنت اسیاتک را داشته باشید (سیم کارت اسیاتک) می توانید تنظیمات مربوطه سیپ را داخل مودم انجام داده و تلفن معمولی خود را وصل نموده و مکالمه انجام دهید.
۳. با استفاده نمودن از یک آی پی فون تلفن های تحت شبکه این امکان را دارید که پس از تنظیم داخلی روی تلفن یا همان اکانت سیپ آسیاتک از خط آسیاتک خود استفاده نمایید.
کاربران گرامی میتوانید با برقراری تماس با مشاوران متخصص شرکت تلینا به طور رایگان مشاوره گرفته و باتوجه به شرایط و بسته به نیازتان راهنمایی شده و گزینه ی مناسب را انتخاب کنید.
همچنین شما عزیزان اگر به دنبال پیشرفته تر کردن محیط کار و داشتن امکانات در شآن کسب و کارتان هستید می توانید به سایت ما مراجعه نموده و محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. شرکت تلینا در تلاش است تا همیشه بهترین نوع محصولات را بر اساس نوع نیاز مشتریان به آنها ارائه دهد.