تأثیر اینترنت بر مرکز تلفن ابری

تأثیر اینترنت بر مرکز تلفن ابری

مرکز تلفن ابری چندین سال است که وارد فناوری مخابرات شده است اگرچه همچنان جایگاه خود را به درستی پیدا نکرده اما گام مؤثری جهت پذیرش ساز و کار ابری در سازمان‌ها و شرکت‌ها بوده است. یکی از مهمترین زیرساخت‌های لازم برای استفاده درست از مرکز تلفن “اینترنت پایدار” است. در واقع می‌توان اینگونه گفت که تأثیر اینترنت بر مرکز تلفن ابری ابری بحث پایه‌ای و یکی از 3 عامل اصلی در بهبود تجربه استفاده از این تکنولوژی نوپاست. اینترنت در کنار انتخاب شرکتی که خدمات مرکز تلفن ابری را بربستر بهترین امکانات ارائه می‌دهد، دومین نکته مهم در انتخاب مرکز تلفن کلود است. این یکی از مهم‌ترین تصمیم‌های تجاری است که خریدار مرکز تماس می‌گیرد به همین خاطر باید با تحقیق و مشاوره دقیق از کارشناسان حرفه‌ای مرکز تلفن انجام شود.

اینترنت در چه بخش‌هایی از مرکز تلفن ابری اثرگذار است؟

برای درک بهتر مرکز تماس مبتنی بر ابر ابتدا باید منظورمان از ابر را شفاف‌تر کنیم. اصطلاح “ابر” به شبکه‌های سرورهای رایانه آنلاین اشاره دارد. این سرورها داده‌ها را ذخیره می‌کنند و فرایندهای محاسباتی را اجرا می‌کنند که دو مزیت قابل توجه ایجاد می‌کند. اول اینکه شما نیازی به ذخیره داده‌ها یا اجرای برنامه‌ها در شبکه خود ندارید و دومین نکته این است که با اتصال به اینترنت می‌توانید از هرجایی به داده‌ها یا برنامه‌های موجود در فضای ابری دسترسی داشته باشید.

مرکز تلفن ابری اینترنتی

نمونه تأثیرات اینترنت بر کیفیت مرکز تلفن ابری

شما می‌توانید از تمام مزایای مرکز تلفن ابری با اتصال به اینترنت پرسرعت استفاده کنید. انتقال صوت و تصویر از طریق اینترنت در مرکز تلفن ویپ یا  Voice over Internet Protocol، تأثیر قابل توجهی بر کیفیت مرکز تلفن ابری دارد. تأثیر اینترنت بر مرکز تلفن ابری در این بخش‌ها نمود پیدا می‌کند:

۱. کیفیت صدا: اینترنت با سرعت و پایداری خود تأثیر زیادی بر کیفیت صدا دارد. اگر اتصال اینترنت پایدار نباشد یا سرعت آن کم باشد، ممکن است کیفیت صدا در مکالمات تلفن ابری کاهش یابد و باعث مشکلات مانند افت صدای گوینده، اختلالات در صدای طرف مقابل، یا تاخیر در انتقال صدا شود.

۲. پهنای باند: استفاده از خطوط اینترنتی برای انتقال صوت و تصویر ممکن است نیاز به پهنای باند بالا داشته باشد. در صورت اشتراک پهنای باند با دیگر کاربران یا مصرف زیاد آن، کیفیت مکالمات تلفن ابری ممکن است کاهش یابد و باعث افت فرکانس یا قطع مکالمه شود.

۳. تاخیر (لتانس): تاخیر در انتقال داده‌ها از طریق اینترنت می‌تواند به عنوان یک مشکل مهم در کیفیت مکالمات تلفن ابری مطرح شود. این تاخیر (که به عنوان لتانس شناخته می‌شود) ممکن است باعث ایجاد اختلال در هنگام مکالمه شود و باعث کندی یا بریدن صدا شود که می‌تواند تجربه کاربر را تحت تأثیر قرار دهد.

۴. اینترنت قابل اعتماد: استفاده از اینترنت برای انتقال صوت و تصویر به معنای وابستگی به اینترنت است. در صورتی که اتصال اینترنت قطع شود یا مشکلی در آن پیش آید، امکان ارتباط با مرکز تلفن ابری نیز ممکن است به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

سخن آخر

با توجه به این نکات، تأثیر اینترنت بر مرکز تلفن ابری، پهنای باند کافی، و فناوری‌های مدیریت ترافیک و کنترل تاخیر دارند تا بتوانند کیفیت مکالمات را تضمین کنند. استفاده از مرکز تلفن ابری به این معنا است که شما نیازی به خریداری سخت‌افزار گرانقیمت مخابراتی ندارید و فقط لازم است به اینترنت وصل شوید. درواقع اینجاست که تأثیر اینترنت در کیفیت مرکز تلفن ابری مطرح می‌شود چراکه مرکز تلفن مبتنی بر ابر کاملا به وضعیت اینترنت بستگی دارد. البته لازم به ذکر است که منظور، اینترنت داخلی یا اصطلاحا اینترانت است و شما هیچ وابستگی به اینترنت بین الملل نخواهید داشت.

به مشاوره نیاز دارید؟

همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *