تلفن ابری رایگان چیست و چطور آن را دریافت کنیم؟

تلفن ابری

تلفن ابری رایگان

تلفن ابری رایگان چیست و چطور میتوانم آن را دریافت کنم؟ پرسشی که برای بسیاری از افراد پیش می آید و سعی داریم تا در این مقاله به پاسخ مناسب آن دست یابیم.

راههای ارتباطی گوناگون زیادی از شروع انقلاب صنعتی تا به امروز به وجود آمده اند از تلفن گرفته تا فکس، ایمیل و شبکه های اجتماعی اما امروزه تلفن یک راه مهم ارتباطی در کسب و کارها بشمار می رود. کاربری آسان و در دسترس بودن در بسیاری از نقاط آن را به وسیله ای جذاب برای ارتباط تبدیل کرده است. در کشور ایران تا این لحظه بیش از صد و پنجاه میلیون سیم کارت فعال وجود است که این در مقایسه با تعداد اکانت های فعال پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی که در حدود 40 میلیون اکانت فعال تلگرام یا 25 میلیون اکانت رسمی اینستاگرام است، جایگاه ویژه و منحصر به فرد این ابزار ارتباطی را مشخص می کند.

حال که جایگاه این ابزار تا به این اندازه مهم و متمایز است نیاز است تا مدیران کسب و کارها برنامه های اجرایی ویژه ای برای بهره مندی از حداکثر منافع این سرویس داشته باشند.

تعریف تلفن ابری و کاربرد آن در کسب و کارها

تلفن ابری رایگان که تلفن مجازی و تلفن اینترنتی نام های دیگر آن هستند، یک فناوری جدید است که به وسیله آن امکان استفاده از خط تلفن ثابت در هر نقطه ای که دسترسی به اینترنت وجود داشته باشد میسر است. فناوری به کار رفته در این سرویس به گونه ایست که با استفاده از پروتکل های جهانی مانند SIP می توان ارتباط مشترک را با سرورهای اصلی اپراتور برقرار کرد و بدون نیاز به سیم کشی مجدد و در زمانی کوتاه تر امکان استفاده از سرویس مورد نظر را خواهید داشت.

تلفن ابری تمام چیزی که شما از یک مرکز تلفن انتظار دارید را به صورت یکجا دارد و همچنین قابلیت های بی نظیری همانند، امکان تماس های ورودی و خروجی، ضبط کردن مکالمات، پنل گزارش‌گیری پیشرفته از تماس‌ها و اپراتورها، صف‌ تماس، صندوق صوتی و… را داراست.

جابه‌جایی خطوط تلفن ثابت آنالوگ بسیار هزینه بر و احتیاج به سخت افزار دارد. این عوامل باعث حذف تلفن های معمولی ساده از شرکت ها و جایگزین آن ها تلفن های اینترنتی شده اند.

تعرفه تماس تلفن ابری

مکالمات تلفن اینترنتی 10 درصد از مخابرات ارزان تر هستند و مکالمه داخلی به داخلی رایگان است. به همین دلیل هزینه کمتر آن نسبت به مخابرات باعث شده تا مشترکین به خطوط اینترنتی روی بیاورند.

مرکز تلفن ابری از روش زیر سرویس دهی خود را انجام می دهد:

سرورهای مربوطه جهت سرویس دهی در یک نقطه و در مکان جدا قرار می گیرند.

سیستم های مدنظر از درون سازمان ها به سرورها متصل می شوند و خدمات را بر پایه زیر ساخت های مختلف شبکه دریافت می کنند.

امکانات تلفن ابری

  • دارای تعداد داخلی به صورت نامحدود و بی شمار
  • امکان داشتن صف انتظار برای جلوگیری از دست دادن تماس های مشتریان
  • داشتن منشی گویا، این امکان جهت وصل شدن سریع مشتری و راهنمایی درست آن به داخلی مربوطه است.
  • ضبط مکالمات، با این قابلیت میتوان تمامی تماس ها را ضبط کرده و در زمان نیاز آن ها را شنود کنید.
  • صندوق صوتی، فکس اینترنتی و … دیگر امکانات مهم این فناوری هستند.

مزایای تلفن ابری

مزایای مرکز تلفن ابری بسیارند که در این قسمت به چند مورد از آن به طور کامل می پردازیم.

هزینه های مقرون به صرفه: تلفن ابری رایگان برخلاف تلفن های سنتی احتیاجی به تعمیر ندارند، ارتقا آن ها شامل هزینه نمی شود مهمترین نکته نیاز نداشتن به تجهیزات سخت افزاری در استفاده از این تلفن ها است که هزینه های بالایی دارند.

یکپارچگی: امکان اتصال مکان های متفاوت یک مرکز تماس را به شما می دهد تا با این ویژگی مدیریت بهتری داشته باشید.

انعطاف پذیری بالا: جابجایی راحت و آسان

اتلاف نشدن زمان: با پاسخگویی به صورت شبانه روزی و سرعت در کارها همچنین راه اندازی سریع از اتلاف وقت جلوگیری می کنید.

داشتن امنیت بالا: با وجود رمز گذاری برای اطلاعات خود دیگر نگران دسترسی افراد به اطلاعات شرکت و کسب و کار خود نباشید.

امکانات پیشرفته: با استفاده از مزیت مرکز تماس ابری ، شما می توانید بدون پرداخت هزینه اضافی به تمام ویژگی های ارائه دهنده خدمات خود دسترسی داشته باشید. این عوامل همانند کنترل کردن تماس ها، داشتن منوی صوتی، ضبط کردن مکالمات، صف انتظار، و … هستند همچنین با اضافه شدن هر قابلیت جدیدی به بروزرسانی صورت می گیرد و قابلیت های جدید نیز قابل استفاده میشوند.

برقراری تماس های با کیفیت: با توجه به بهبود کیفیت خدمات نرخ فشرده سازی بهتر شده و با داشتن سرعت مناسب اینترنت، ارتباطات صوتی با کیفیتی را تجربه می کنید.

مقیاس پذیری: همه ی ما به سیستمی نیاز داریم که متناسب با نیازهای تجاری و انعطاف پذیر باشند.

زمانی که شما با افزایش یا کاهش تقاضا روبرو می شوید می توانید سیستم های مرکز تماس ابری را به راحتی با ظرفیت استفاده خود مقیاس بندی کنید. یعنی می توانید فقط با چند خط شروع به کار کوچک کنید و در آینده با گسترش کار، کاربران خود را نیز رشد دهید.

کاربرد مرکز تلفن ابری

امروزه با توجه به کیفیت موجود سرویس های ابری در کشور، تلفن ابری رایگان برای کسب و کارهای کوچک و متوسط با تعداد تماس های کم مورد استفاده قرار می گیرد.

چرا سیستم های تلفن ابری برای کسب و کارهای بزرگ پیشنهاد نمی شود؟

زیرا کیفیت عالی و همچنین پایداری در کارایی تلفن های این شرکت ها مورد اهمیت است و اختلال های کوچک را نیز در تماس های تلفنی نمی پذیرند.

همچنین دیگر مدیران بسیاری از سازمان ها و کسب و کارها تمایل ندارند که زیرساخت های آنها در اختیار یک شرکت دیگر قرار داشته باشد. با چنین شرایطی در حال حاضر راهکار ایده آل برای راه اندازی سیستم تلفنی ویپ برای کسب و کارهای بزرگ، استفاده از مرکز تلفن ویپ نرم افزاری بوده که بر روی سرور کامپیوتری آن سازمان پیاده سازی می گردد. کسب و های کوچک که تمایلی به هزینه کردن برای سیستم تلفنی خود ندارند نیز می توانند از سرویس تلفن ابری استفاده کنند.

اما شاید مهم ترین علت استفاده نکردن سازمان های بزرگ از مراکز تلفن ابری نیازمندی به داشتن اینترنت با پهنای باند بالاست. مجموعه ای با 500 کارمند را در نظر داشته باشید که در لحظه بیش از 400 تماس همزمان برقرار می کنند، در این حالت در صورتی که قصد استفاده از اینترنت به قصد برقراری تماس داشته باشند در حدود 100G مورد نیاز است.

مرکز تلفن ویپ نرم افزاری، یک ایده مناسب برای کسب و کارهای بزرگ است.

تلفن ابری رایگان

کاربران گرامی، شرکت تلینا در جشنواره تخفیف از ۱۵ تیرماه تا ۱۰ مرداد ماه در نظر گرفته است تا با خرید مرکز تماس ابری بتوانید یک تلفن ابری رایگان دریافت نماید.

چگونه تلفن ابری را خریداری کنیم؟

شما عزیزان می توانید با تهیه تلفن ابری به کسب و کار خود رونق می دهید چرا که این تلفن با امکاناتی که دارد باعث می شود هیچ تماسی را از دست ندهید اگر به دنبال خرید تلفن ابری هستید می توانید با مشاوران تلینا در ارتباط باشید تا پس از بررسی شرایط کسب و کارتان بسته به نوع نیازتان توسط مشاوران متخصص ما، راهنمایی و بهترین نوع انتخاب را داشته باشید.

به مشاوره نیاز دارید؟

همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *