خط تلفن ابری چی کار می کنه؟

خط تلفن ابری

امروزه با خرید سرویس تلفن جدید به نام خط تلفن ابری می توانید دفترهای مجازی برای شرکت ها و موسسه های کسب و کار خود ایجاد نمایید. این خطوط در واقعیت یک شماره تلفن ثابت می باشند که بر بستر اینترنت و بدون نیاز به سیم کشی مخابراتی به وجود آمده اند و با داشتن این سرویس هیچ تماس از دست رفته ای نخواهید داشت.

بسیاری از افراد در جامعه هستند که برای راه اندازی شغل و حرفه مورد نظر خود در ابتدا نیاز به یک فضا به عنوان دفتر کار دارند که در حقیقت این کار، هزینه های زیادی را برای کسی که می خواهد شروع به کار کند به ارمغان می آورد و در عین حال کاری بسیار سخت و دشوار می باشد. اما این مشکل امروزه برطرف شده است و با استفاده از سرویس تلفن اینترنتی به ویژه شماره تلفن ابری قادر به این هستید که هزینه های برآورد شده را به صورت قابل توجهی کاهش دهید و همان طور که قبلا به آن اشاره شد چون با استفاده از اینترنت تمامی کار ها و خدمات انجام می شود نیازی به سیم کشی نمودن و هزینه های اضافه نمی باشد.

خصوصیات خط تلفن ابری

با توجه به مطالب فوق، شماره تلفن ابری دارای یکسری ویژگی ها و یا همان خوبی ها برای کسب و کار شما می باشد که در زیر به این موارد اشاره شده است:

  • برقرار نمودن تماس های دو طرفه به صورت هم زمان
  • قابلیت برقراری تماس در هر کجای ایران که باشید
  • برخورداری از سیستم IVR و یا همان سامانه تلفن گویای مجازی
  • قابلیت ایجاد کانال های زیاد با توجه به درخواست ها
  • امکان گزارش تماس ها به صورت لحظه ای و آنی در بخش مدیریت از طریق پیامک

تفاوت شماره تلفن ابری با تلفن ثابت

یکی از تفاوت های محرز خط تلفن ثابت این است که این خطوط بر روی خطوط تلفنی مخابرات ایجاد می شوند. به همین دلیل کسی که می خواهد یک خط تلفن ثابت داشته باشد بایستی ابتدا به مخابرات مراجعه کند و برای واگذاری شماره به وی درخواست دهد. خط تلفن ثابت به یک مکان خاصی محدود می باشد و زمانی می توانید برای رسیدگی به کارهای خود از آن استفاده کنید که در همان مکان مورد نظر باشید.

اگر کمی تأمل کنید به طور قطع به این موضوع پی خواهید برد که این محدودیت و یا نقطه ضعف با کسب و کارهای امروزه که مدام در حال حرکت و تغییر و تحول است، متناقض می باشد و در این مرحله است که شماره تلفن ابری وجود آن برای کمک به کسب و کارها احساس می شود و بی درنگ وارد عمل می شوذ. این خطوط همان طور که ذکر شد بر پایه اینترنت می باشد و به یک مکان برخلاف خط تلفن ثابت تعلق ندارد، به این معنا که شما با داشتن یک مرکز تلفن ابری از تمامی سرویس های خدمات دفتر کار اینترنتی صاحب شماره تلفن بهره مند خواهید شد و در هر کجای دنیا قرار دارید می توانید از خدمات آن استفاده کنید. این خدمات شامل فکس به صورت اینترنتی و حتی صندوق صوتی می باشد که آن ها را می توانید بر روی خطوط مرکز تلفن ابری دریافت نمایید.

برای خرید خط تلفن ابری باید چی کار کرد؟

برای این که بتوانید از مزایای یک شماره تلفن ابری در کسب و کارهای خود بهره مند شوید دیگر نیازی نیست به مراکز مخابراتی مراجعه کنید و وقت زیادی را برای سیم کشی و فرآیند خسته کننده و بسیار طولانی برای برقرار نمودن خط تلفن ثابت هدر نمایید. بلکه در هر نقطه ای از ایران باشید چه شخص حقیقی و چه حقوقی می توانید برای خرید این خطوط و تحت مالکیت قرار دادن آن اقدام نمایید.

یکی از حسن های خرید این خطوط این است که دیگر هیچ نیازی به حضور شما در یک استان و یا شهر مورد نظر نمی باشد و به بیان ساده تر این که شما می توانید در شهر مشهد باشید و یک خط تلفن ثابت تهران خریداری نمایید.

مزیت های خرید شماره تلفن ابری

خط تلفن ابری با رسیدگی به امور کسب و کار ها برای صاحبان شرکت ها و موسسات دارای یکسری مزایا می باشند که در ادامه به آن ها اشاره شده است:

  • برخورداری از امنیت در برقرار نمودن تماس ها ی دریافتی
  • قابل اعتماد و اطمینان هستند.
  • دارای سیستم کاربر پسند
  • دسترسی به نرم افزارهای همیشه به روز
  • دارای پشتیبانی دائمی و همیشگی
  • هیچ گونه نیازی به حضور مهندس IT و راه اندازی فیزیکی نمی باشد.
  • به سخت افزار خاصی نیازی ندارد که در پی آن به نگهداری نیاز پیدا کند.
  • برای راه اندازی، نیازی به کابل کشی، سرور و … نمی باشد
  • هزینه خط تلفن ابری بسیار مناسب می باشد.
  • قابلیت چندین تماس به صورت هم زمان و بدون اشغال شدن خط
  • مالکیت همیشگی خطوط تلفن ابری
  • امکان شماره گیری سریع
  • دارای کیفیت صدای بالا در مکالمات
  • امکان جا به جایی جغرافیایی وجود دارد.
  • قابل نصب و راه اندازی بر روی گوشی تلفن همراه، لب تاب و تلفن های IP
  • اطلاعات و تماس های خروجی و ورودی بر روی فضای اینترنتی و ابری می باشد.

شماره تلفن ابری برای چه مشاغلی مناسب و کارساز هستند؟

یک خط تلفن ابری برای مشاغلی که در سطح کوچک تا متوسط هستند، بسیار مناسب می باشد و می تواند دسترسی به منابع محدود IT را به آسانی امکان پذیر کند که دلیل آن می تواند به خاطر این باشد که برنامه این سرویس به وسیله شخص ثالث راه اندازی و مدیریت می شود. هر فردی می تواند یک تلفن ابری پیاده سازی نماید و به همین خاطر به عنوان یک انتخاب مطلوب در سال های نه چندان دور برای موسسات و شرکت های کوچک می باشد.
شرکت ها و موسسات متوسط نیز به علت تسهیل در اجرا و منعطف بودن آن، با تیم فناوری اطلاعات می توانند از مزیت های و خوبی های این خطوط استفاده کنند. به این صورت که با خریداری شماره تلفن ابری باعث می شود که دست یابی به منابع ارزشمند IT برای پروژه ها و برنامه های دیگر راحت تر شود و به عنوان کلیدی در استراتژی کلی تجارت از آن یاد می شود.

با خواندن مطالب این مقاله و شناختن این سرویس تلفنی، شاید برای شما این سوال پیش آید که فرآیند ثبت نام و راه اندازی این خطوط تلفنی چه قدر زمان می برد؟ باید به شما این اطمینان خاطر را داد که خرید و فعال سازی نمودن خط تلفن ابری یک الی دو روز طول می کشد ولیکن برای یک عمر در رسیدگی به امور شرکت راحت خواهید شد.

به مشاوره نیاز دارید؟

همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

2 پاسخ

  1. سلام
    تماس گرفتم اطلاعات بگیرم ظاهراً با توجه به زمان ارتباط و نداشتن بوق و ارتباط بنظر تلفن ابری خوب نیست

    1. سلام. متوجه مشکل تون نشدم. لطفا شماره تماس بزارید در تماس باشیم. ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *