ارسال پیامک صوتی، مشکلات آنتن تهی و اختلال در ارسال پیامک همواره برای افرادی که قصد نصب اپلیکیشن و احراز هویت دارند دردسر ساز است. همچننی ممکن است در دریافت پیامک رمز دوم از سوی بانک با مشکل روبرو شوید. اما می توانید با استفاده از سرویس OTP صوتی این مسئله را به راحتی حل کنید.
یکی از قابلیت های جذاب که توسط مرکز تلفن سیموتل ارائه می شود، امکان Auto Dialer یا تماس گیر خودکار می باشد. همانطور که می دانید قابلیت Auto Dialer برای تماس خودکار با مخاطب و پخش صدای از پیش تهیه شده را ایجاد می کند. این فرایند به صورت خودکار است و می توانید در مدت زمان کوتاهی به حجم زیادی از مخاطبان خود پیام مورد نظر را ارائه دهید.
حال میتوان با استفاده از همین قابلیت یعنی API و وب سرویس های موجود در نرم افزار مرکز تلفن سیموتل و ترکیب آن با کامپوننت Auto Dialer امکان سرویس OTP صوتی (ارسال رمز پویا به صورت صوتی در قالب تماس) را نیز فراهم کنید.
مراحل راه اندازی سرویس صوتی OTP
فرایند راه اندازی سرویس صوتی طبق مراحل زیر طی انجام می شود.
- درخواست رمز یک بار مصرف توسط کاربر
- ارسال شماره کاربر به نرم افزار مرکز تلفن توسط درگاه
- استفاده مرکز تلفن از Auto Dialer و تماس با کاربر
- فراخوانی تابع Say Digit توسط درگاه برای خواندن رمز یک بار مصرف برای کاربر
این سناریو را به صورت شماتیک در تصویر زیر قابل مشاهده می باشد.
در این سناریو تماس هایی که قرار است با مشتریان با هدف خواندن رمز یک بار مصرف صورت گیرد توسط Context قابل مدیریت می باشند. به این ترتیب شما می توانید در صورت قطع شدن سرویس پیامک انبوه به راحتی مشکل احراز هویت در اپلیکیشن های مختلف را حل کنید.
این سناریو با استفاده روش تماس دو طرفه نیز قابل پیاده سازی می باشد که در نهایت نتیجه مانند استفاده از کامپوننت Auto Dialer میباشد و رمز برای مشتری به جای ارسال پیامک در قالب تماس تلفنی خوانده می شود.