اصول تله مارکتینگ بایدها و نبایدهای فروش

اصول تله مارکتینگ

آگاهی از اصول تله مارکتینگ برای اپراتورهای مرکز تماس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد، چرا که زمانی یک اپراتور می تواند در امر تله مارکتینگ یا همان (بازاریابی تلفنی) موفق عمل کند، که از تکنیک های تله مارکتینگ بهره ببرد و زمانی یک اپراتور می تواند از تکنیک های تله مارکتینگ بهره ببرد، که با تله مارکتینگ آشنا شده باشد، در این صورت است که اپراتورها با آگاهی از اصول تله ماکتینگ می تواند تکنیک های تله مارکتینگ را به خوبی اجرا کنند که نتیجه ای اجرای خوب تکنیک های تله مارکتینگ نیز  به افزایش فروش محصولات و خدمات شرکت می انجامد

ضرورت آشنایی با اصول تله مارکتینگ در مراکز کال سنتر

اپراتورهای که از  اصول تله مارکتینگ آگاهی کافی دارند، به خوبی می توانند تکنیک های تله مارکتینگ را اجرا کنند، در نتیجه نیز می توانند فروش خوبی داشته باشند و همین  فروش بالا نیز باعث می شود مرکز تماس نسبت به سایر رقبا مطرح تر و شناخته شده تر باشد، اما اگر اپراتوری، آگاهی کافی نسبت به قوانین و استانداردهای فروش تلفنی نداشته باشد، نمی تواند تکنیک های فروش را به خوبی اجرا کند و در نتیجه نیز نمی تواند فروش خوبی داشته باشد و همین امر نیز باعث می شود، مرکز تماس به دلیل فروش پایین و درآمد کم رو به تعطیلی و انحلال حرکت کند و در نتیجه می توان گفت آگاهی کافی از اصول تله مارکتینگ برای  اپراتورهای مرکز تماس از اهمیت خاصی برخوردار می باشد و در صورت عدم آگاهی از اصول تله مارکتینگ اپراتور مرکز تماس وظیفه بازاریابی خود را نمی تواند به خوبی انجام دهد و ضررهایی متحمل مرکز تماس خواهد شد.

آیا تمامی اپراتورها می توانند اصول تله مارکتینگ را به خوبی انجام می دهند؟

تمامی اپراتورها می توانند با آموزش های لازم مارکتینگ را انجام دهند، اما نکته ای که باید بدان توجه کرد، این است که، اپراتورهای مرکز تماس  از تجربه و مهارت بالاتری برخوردار هستند تا  نسبت به اپراتورهای کم تجربه و کم مهارت و اینکه اپراتورهای مرکز تماس می توانند با استفاده از اصول تله مارکتینگ فروش بالاتری از محصولات و خدمات را داشته باشند و به همین دلیل نیز برخی شرکت ها که علاقمند به فروش بیشتر محصولات و خدمات خود هستند، گزینه ای برونسپاری فروش را انتخاب می کنند، چرا که افرادی که در مرکز تماس مشغول به فعالیت هستند، از تجربه و مهارت بسیار بالای برخوردار می باشند و با بهره گیری از اصول تله مارکتینگ می توانند فروش بالای از محصولات و خدمات را داشته باشند.

مزایای تله مارکتینگ در خدمات برونسپاری

همان طور که گفته شد، آشنایی اپراتورها از قوانین فروش تلفنی برای انجام صحیح اصول تله مارکتینگ ضروری می باشد، تا در نتیجه اپراتورها بتوانند فروش بالای از محصولات و خدمات را داشته باشند، استفاده از ضبط صدا و منشی گویا در برخی موارد می تواند اثرات مثبتی بر رفتار مخاطب داشته باشد اما برای جذب آنها و ترغیب به فروش بهتر است از روش های متنوع تری استفاده کنید. در اینجا به برخی از اصول تله مارکتینگ که اپراتورها باید آشنا باشند و از آن استفاده کنند اشاره می کنیم،

1- جذب توجه مشتری

هنگامی که اپراتور با مشتری برای اولین بار تماس برقرار می کند، بدین ارتباط تماس سرد گفته می شود، چرا که مشتری هیچ آشنایی با اپراتور ندارد و  اپراتور برای اینکه بتواند مشتری را وادار به ادامه صحبت کند، باید از برخی تکنیک ها ارتباطی استفاده کند و همچنین باید اپراتور از محصولات و خدمات شناخت کافی داشته باشد، تا بتواند توجه مشتری را نسبت به محصولات و خدمات جذب کند

2- ایجاد اشتیاق

اپراتورها با استفاده از برخی ترفندها باید بتوانند اشتیاق مشتریان را نسبت به محصولات و خدمات بر انگیزد، زمانی می توان فهمید که مشتری نسبت به محصولات و خدمات اشتیاق پیدا کرده است، که در مورد محصولات و خدمات از اپراتورها  سوالاتی را مطرح کند.

3- تشویق مشتری به خرید

اپراتور باید به گونه ای با مشتری صحبت کند، که مشتریان بدین نتیجه برسند که به کالا و خدمات شما نیاز دارند و بعد اپراتورها باید با استفاده از ترفندهای مشتری را تشویق به خرید محصولات و خدمات کنند.

4-جویا شدن از وضعیت خرید

بعد از اینکه اپراتورها توانستند مشتریان را تشویق به خرید محصولات و خدمات کنند، باید بعد از مدتی دوباره با مشتریان تماس برقرار کنند و متوجه شوند که  مشتریان از محصولات و خدمات، خریداری کرده اند.

به مشاوره نیاز دارید؟

همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *