خدمات مرکز تماس چیست؟

خدمات مرکز تماس

خدمات مرکز تماس همان کال سنتر است، که جهت برقراری ارتباط شرکت­ ها و سازمان ها با مشتریان خود بسیار نقش مهم و کلیدی دارد، موضوع مهم برای شرکت ها حفظ و نگهداری مشتری با رضایت کامل آن ها و همان طور جذب مشتریان  است. پس جهت نگهداری وحفظ ارتباط با آن­ها، سازمان ها در تلاش اند که مرکز تماسی را راه اندازی کنند، تا با استفاده از آن، شرکت خود را توسعه داده و همچنین نظر مثبت مشتریان را بگیرند. این مسئله برای هر شرکتی بسیار مهم است. در واقع مرکز تماس یا کال سنتر برای بسیاری از کسب و کارها سودمند و ضروری است، زیرا اشخاص می­توانند به راحتی با تلفن با مشتری ارتباط گرفته و محصولات خود را به فروش برسانند. همچنین برای جلب رضایت مشتری از این طریق تلاش می کنند و با راهنمایی و مشاوره کامل  به کسب و کار خود رونق و توسعه می بخشند.

انواع مختلف کال سنتر (مرکز تماس)

در ایران مراکز تماس توانستند به پیشرفت خوبی برسند و مجموعه مرکز تماس امکانات و خدمات بسیاری را به سازمان ­‌ها و مشتریان ارائه می­ دهند. کال سنتر (مرکز تماس) از  انواع مختلفی برخوردار است که در ادامه به معرفی آن میپردازیم.

در کال سنتر تماس­‌هایی که گرفته می­‌شود (تماس های ورودی) در خصوص سفارش گرفتن از مشتری­‌ها و پاسخگویی به سوالات آن ها اسست. تماس­های خروجی نیز جهت به فروش رساندن محصولات و همچنین در مواقع لزوم قرار ملاقات و ارائه خدمات می­ باشد. تله مارکتینگ نیز به افراد اطلاعاتی در خصوص ویژگی های محصول، تخفیف­ های مربوطه ی محصول را انجام می دهد.

اهداف مرکز تماس

خدمات مرکز تماس با اهداف مختلفی راه اندازی می شود، این اهداف به شما کمک می کند تا تماس ها را به خوبی مدیریت کنید که در ادامه به شرح اهداف مرکز تماس می پردازیم:

  1.  پشتیبانی کردن  مشتریان
  2.  بازاریابی به صورت تلفنی
  3.  موارد تحقیقات در بازار

پشتیبانی کردن مشتریان:

یک عامل مهم در کال سنتر ها، پشتیبانی کردن از مشتری ها است. زیرا جلب رضایت مشتری ها از پشتیبانی  های دریافت شده بسیار بالا خواهد بود و ارتباط مشتری با مجموعه قوی تر می شود.

بازاریابی های تلفنی:

یکی از شیوه  های فروش زیاد محصولات یک مجموعه بازاریابی به صورت تلفنی است. شما عزیزان می توانید برای مجموعه خود به جای بازاریابی حضوری به صورت تلفنی این عمل را انجام دهید همچنین بهتر است بدانید که با استفاده از کال سنتر و یک تیم حرفه ای می توانید بازاریابی را با هزینه پایین و بسیار راحت انجام دهید.

تحقیقات بازار:

ارتباط گرفتن با مشتریان و داشتن اطلاعات، از نیاز ها و خواسته‌های آن‌ ها درباره یک محصول تحقیقات یک شرکت محسوب می شود.

تجهیزات لازم برای راه اندازی مرکز تماس

تجهیزاتی همانند کامپیوتر، لوازم اداری، گوشی های هدست، داشتن تلفن نیاز است و  داشتن خطوط تلفن و اتصال به یک اینترنت قوی است.

در سال های گذشته برای این راه اندازی (راه اندازی مرکز تماس) از تجهیزات آنالوگ استفاده می‌شد که بر پایه PBX بودند. اما این مورد در سال های اخیر با استفاده از تکنولوژی ویپ راه‌اندازی می شود. تعریف ویپ در واقع صوت بر بستر اینترنت می‌باشد و ارتباطات صوتی بر بستر شبکه‌های مبنی بر پروتکل اینترنت (IP) برقرار می شود. مرکز تماس ویپ بسیار پایدارتر و انعطاف‌پذیرتر از مراکز تلفن آنالوگ است. پس با انتخاب ویپ جهت راه اندازی یک مرکز تماس شما درست ترین روش را برگزیده اید.

خدمات مهم (کال سنتر) مرکز تماس

خدمات یک مرکز تماس باید متشکل از اپراتورهای هماهنگ و با سرعت در کارها و فرایندها شکل بگیرد و  در رسیدگی به تماس ها و کارهای مربوط به مشتریان را در اسرع وقت انجام دهد. همچنین نحوه ی برخورد درست با مشتری ، ارائه خدمات درست با محصولات مربوطه و رسیدگی به نیازهای مشتریان  را دارا باشد.

  •  مدیریت. تماس ها و سازمان آن ها
  •  دارای صندوق صوتی
  • امکان دریافت و ارسال فکس اینترنتی
  •  دریافت گزارشات تماس به صورت لحظه ای

مزایای استفاده کردن از  خدمات مرکز تماس

ارائه دادن خدمات پیشرفته به مشتریان و همچنین مدیریت کردن آن باعث افزایش فروش و کم شدن هزینه‌ها در سازمان می شود. با داشتن یک کال سنتر می‌توانید یک ارتباط سریع و راحتی را برای مشتریان یا کارمندان خود فراهم نمایید و  بسیاری از خدمات را با هزینه کم و به صورت غیر حضوری (تلفنی)به مخاطب ارائه داد در نتیجه  به جلب رضایت مشتری بوسیله این سیستم خواهید رسید.

قوانین مهم در مرکز تماس

  1. در مرکز تماس باید به امنیت مجموعه و محیط جهت دوری و حفظ آنها از مشکلات و خطرات جدی جلوگیری نمود .
  2.  باید محیط را به دور از هرگونه مزاحمت در اختیار اپراتور خود قرار دهید .
  3.  توجه داشتن به وضعیت های اضطراری که به آتش نشانی و غیره مربوط است دقت کنید. جهت نگهداری اطلاعات موجود در شرکت ها باید از به همراه داشتن  وسایلی نظیر:کابل گوشی ، فلش و … خودداری کنید. پس برای حفظ آن باید از این وسایل در زمان کاری استفاده نکنید .
  4. از خوردن و یا آشامیدن غذا ، میوه و یا خوراکی در پشت میز کار خود خودداری کنید. زیرا این عامل برای تمرکز و نظم کاری بسیار مورد قابل توجه ای است که باید رعایت شود .

باید بدانید که جهت موفقیت در دنیای دیجیتال، نیاز به مرکز تماسی قوی دارید تا با ارتباط گرفتن با مشتریان و تلاش در جهت جلب رضایت آنها، فروشی فوق العاده و همچنین حفظ مشتری را برای مجموعه تان داشته باشید. اگر به دنبال پیشرفته تر کردن فضای کار و داشتن امکانات در شآن کسب و کارتان می باشید می توانید به سایت تلینا مراجعه نموده و بعد از مشاوره ی کامل محصول مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید . شرکت تلینا در تلاش است تا همیشه بهترین نوع محصولات را بر اساس نیاز مشتریان به آن ها ارائه دهد .

به مشاوره نیاز دارید؟

همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *